|
|
|
عبدالله بن عطاء مکی از شیخی از فقها- یعنی امام صادق ع- روایت کرده گوید: از او درباره روش حضرت مهدی ع سئوال کردم که رفتارش چگونه است؟ فرمود: چنان می کند که رسول خدا صلی رفتار میکرد، آنچه قبل از ا و بوده همه را ویران می کند- همانگونه که رسول خدا ص شالوده دوران جاهلیت را ویران ساخت- و اسلام را از نو آغاز می کند.
:: برچسبها:
روایت ,
رفتار امام زمان ,
روایت امام زمان ,
روایت رفتار امام ,
|
امتیاز مطلب : 51
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
نویسنده : سید محمد حسین هاشمی زاده
تاریخ : شنبه 13 اسفند 1390
|
|
نویسنده : سید محمد حسین هاشمی زاده
تاریخ : جمعه 12 اسفند 1390
|
|
می توان گفت این سؤالی است که افراد بسیاری قادر به پاسخ دادن نیستند و یا اطلاعات دقیقی در این رابطه ندارند. این در حالی است که این تشکیلات و اعضای آن، نقش مهمی در تاریخ داشته اند و شناخت این تشکیلات، برای ما مسلمانان امری لازم و ضروری است.
کلمه ی ماسون (mason) یعنی...
ادامه در ادامه مطلب...
:: برچسبها:
فراماسونری چیست ,
فراماسونری ,
ماسون ,
کمیته 300 کانون توطئه های جهانی ,
|
امتیاز مطلب : 41
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
:: ادامه مطلب
نویسنده : سید محمد حسین هاشمی زاده
تاریخ : جمعه 12 اسفند 1390
|
|
نويسنده:استاد مهدي فقيه ايماني
منبع:مهدويت از ديدگاه نهجالبلاغه
پيشگفتار
امام شناسي و التزام به پيروي از مقام امامت، و ضرورت وجود يك رهبر اسلامي در هر زمان كه داراي همة شرايط رهبري باشد؛ تنها ويژه شيعه و يك گروه خاص نبوده، بلكه واقعيتي است كه ريشة عميق اسلامي دارد و مسلمانان با انواع فرقهها و مذاهب عقيدتي و فقهي، همه به آن معتقد بوده و هستند.اعتقاد به وجود امام در هر عصري، يك واجب الهي است كه پيامبر گرامي اسلام صلي الله عليه و آله و سلم مسئوليت آن را بر دوش همگان نهاده است. آن حضرت انحرافگرايان از اعتقاد به امامت را- كه از شناخت امام راستين عصر خود سرباز ميزنند- جاهليتگرا دانسته، ميفرمايد:
من مات و لم يعرف امام زمانه مات ميتة جاهلية؛ كسي كه بميرد و امام زمان خويش را نشناخته باشد مرگ او مانند مرگ افراد دوران جاهليت است، كه در حال شرك و بتپرستي از دنيا رفتهاند.اين حديث را محدّثان عاليمقام شيعه و دانشمندان اهل تسنن از پيامبرصلياللهعليه و آله نقل كردهاند و از احاديث متواتر است. ما بخشي از مدارك حديث را با توضيح مختصري به نظر خوانندگان ميرسانيم.
ادامه در ادامه مطلب...
|
امتیاز مطلب : 92
|
تعداد امتیازدهندگان : 22
|
مجموع امتیاز : 22
:: ادامه مطلب
نویسنده : سید محمد حسین هاشمی زاده
تاریخ : پنج شنبه 11 اسفند 1390
|
|
اخبار كهنه و منجمين در خصوص دجال
در اخبار اكثر كهنه و منجمين و كساني كه به هر نحو توانسته اند قسمتي از آينده را به صورت مبهم يا روشن ببينند نيز بطور مستقيم يا غير مستقيم به خروج دجال اشاره شده است و در برخي از اخبار حتي چگونگي خروج او، حوادث قبل و بعد از خروج و حتي سال خروج و سال قتل او نيز پيش بيني شده است. البته بايد به اين نكته توجه داشت كه پيش بيني هائي را كه هر يك از پيش گويان كرده اند ممكن است دستخوش تغيير قرار بگيرند. زيرا غيب مطلق تنها در اختيار خداوند است و اوست كه از جزئيات دقيق و مفصل حوادث آينده خبر دارد و اوست كه مي تواند به حادثه اي اجازه رخ دادن بدهد و يا در آن تغيير ايجاد كند.
ادامه در ادامه مطلب...
:: برچسبها:
مرکز اطلاع رساني امام مهدي عليه السلام ,
كلام آخر درباره «دجال» ,
سيماى دجال در ادب فارسى ,
اخبار كهنه و منجمين در خصوص دجال ,
سيماي دجال در فرهنگ مهدويت(قسمت آخر) ,
|
امتیاز مطلب : 109
|
تعداد امتیازدهندگان : 26
|
مجموع امتیاز : 26
:: ادامه مطلب
نویسنده : سید محمد حسین هاشمی زاده
تاریخ : چهار شنبه 10 اسفند 1390
|
|
قتل دجال
در قاتل دجال بدسگال ميان علماءِ فريقين از خاصه و عامه نظر به اختلاف اخبار وارده از طريق ايشان اختلاف است چه آنكه خاصه روايت نموده اند قتل آن ملعون را به دست حضرت بقيه الله الأعظم عجل الله فرجه مي باشد اما بنا بر مذهب عامه قاتل دجال ضلال حضرت روح الله عيسي بن مريم عليه السلام است. مي توان گفت كه دراين اخبار به هيچ وجه تنافي نيست چه بعد از اينكه به تصريح خود عامه و روايات ايشان حضرت روح الله عليه السلام وزير مهدي عجل الله فرجه باشد پس كشتن عيسي عليه السلام دجال را كشتن خود حضرت مهدي عجل الله فرجه باشد چنانكه اگر وزير سلطان كسي را بكشد صادق است كه بگويند سلطان او را كشت و در اينگونه موارد مباشرت ضرور نيست. ودر محل قتل دجال نيز مكان هائي از جمله گردنه افيق«افيق دهكده اي در فلسطين بين حوران و غَور بيسان در نزديكي شهرلد است.», كناسه كوفه و دروازه شهر لد ذكر شده است.
ادامه در ادامه مطلب...
:: برچسبها:
نقد و بررسي احاديث دجال ,
قتل دجال ,
سيماي دجال در فرهنگ مهدويت(قسمت سوم) ,
,
|
امتیاز مطلب : 42
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
:: ادامه مطلب
نویسنده : سید محمد حسین هاشمی زاده
تاریخ : چهار شنبه 10 اسفند 1390
|
|
دجال در اعتقادات مسيحيت
مسيحيان دجال را «مسيح كذاب و دروغين» مىدانند كه دشمن وضدمسيح (3) است. قاموس كتابمقدس (صفحه 460) دجال را اسمعام و دجال و دجالان را كسانىمىداند كه تجسم مسيح را تكذيبمىكنند. در همين كتاب آمده است كهكلمه دجال در جايى ديگر جز دررساله «يوحنا» يافت نمىشود ومقصود از دجال كسى است كه با مسيح مقاومت و ضديت مىنمايد ومدعى آن باشد كه خود او در جاىمسيح است و در رساله اول يوحنا، مىگويد: «و هر روحى كه عيساىمجسم شده را انكار كند از خدانيست. اين است روح دجال ، كهشنيدهايد، مىآيد و الان هم در جهاناست» و نيز مىگويد: «دروغگوكيست؟ جز آنكه مسيح بودن عيسىرا انكار كند و آن دجال است.»
ادامه در ادامه مطلب...
:: برچسبها:
دجال در اعتقادات مسيحيت ,
سيماي دجال در فرهنگ مهدويت(قسمت دوم) ,
مكان خروج دجال ,
نجات از فتنه دجال ,
پيروان دجال ,
مكان خروج دجال ,
|
امتیاز مطلب : 46
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
:: ادامه مطلب
نویسنده : سید محمد حسین هاشمی زاده
تاریخ : چهار شنبه 10 اسفند 1390
|
|
سيماي دجال در فرهنگ مهدويت
در فرهنگ جديد عربى- فارسىمنجدالطلاب و فرهنگ لاروس معانىلغت دجال چنين آمده است: «آب طلا، گروه بزرگ انبوه ، دروغگو ، فريبندهلقب مسيح كذاب كه در آخرالزمانظهور كند.»
مرحوم علامه علىاكبر دهخدا اين لغت را در لغتنامه خود، هم باتشديد «جيم» و هم بدون تشديد«جيم» ضبط نموده است.
مهدى پرتوى آملى درباره اينلغت مىنويسد: «دجال صيغه مبالغه از لغت دجل و به معنى خدعه ، نيرنگ ، حيله و باطل است.»
شادروان دكتر محمد خزائلىتعبيرى زيبا و ظريف از لغت دجالكرده است: «دجال كلمهاى مركباست و الف و لام آن همان الف ولامى است كه در نامهاى دانيال وخرقيال هم وجود دارد و به معنى«خدا» ست. جزء اول آن هر چه باشدبه معنى «ضد» و «دشمن» است ودور نيست كه با «دژ»، «دشمن» و«دشوار» همريشه باشد. (1) بنابراينتعبير، دجال يعنى : ضدخدا، دشمنخدا.
شكل ظاهرى «دجال»
دجال را با سيمايى عجيب مجسمكردهاند. صورتى آبله رو كه يكچشم او كور شده - چشم راست - وچشم ديگرش در وسط پيشانى ،مانند ستاره صبح درخشان است.اين بيت مولانا جلالالدين بلخىبهيك چشم بودن دجال گواهى دارد :
او به سر، دجال يك چشم لعين
اى خدا فريادرس نعمالمعين
ادامه در ادامه مطلب...
:: برچسبها:
سيماي دجال ,
سيماي دجال در فرهنگ مهدويت ,
شكل ظاهرى «دجال» ,
نام اصلى ,
كنيه ,
محل اقامت و محل ظهور دجال ,
كيفيت خروج دجال ,
|
امتیاز مطلب : 62
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16
:: ادامه مطلب
نویسنده : سید محمد حسین هاشمی زاده
تاریخ : چهار شنبه 10 اسفند 1390
|
|
وصف ديگري که براي امام عليه السّلام در احاديث آمده، «سفينه النجاه» است.
حضرت اميرالمؤمنين عليه السّلام در معرفي خود و فرزندان گرامي شان فرموده اند:
«نحن... سفن النجاه. » (1)
ما... سفينه هاي نجات هستيم.
امامان ما کشتي نجات هستند، يعني به امر پروردگار به دنبال کساني هستند که نياز به کمک دارند و دوست دارند به فرياد کساني برسند که از لحاظ روحي يا جسمي در معرض غرق شدن هستند؛ چنان که در زيارت روز جمعه خطاب به امام زمان عليه السّلام عرضه مي داريم:
«السلام عليک يا سفينه النجاه. » (2)
هر قدر کشتي نجات بودن امام براي انسان روشن تر شود، اعتقاد و باور او به اين ويژگي حضرتش بيشتر و قوي تر مي گردد و در نتيجه شکر قلبي که همان معرفت اختياري است، نسبت به کشتي نجات بودن امام زمان عليه السّلام بيشتر و بهتر گزارده مي شود. بنابراين مناسب است به يکي از مواردي که اين صفت ائمه عليهم السّلام ظهور و بروز بيشتري پيدا کرده، اشاره شود تا با عمق بخشيدن به معرفت امام عليه السّلام بهتر بتوانيم شکر قلبي اين نعمت را ادا کنيم.
ادامه در ادامه مطلب...
:: برچسبها:
امام ,
سفينه ي نجات ,
امام سفينه ي نجات ,
داستان دعاي مشلول ,
کتاب آشناي غريب ,
|
امتیاز مطلب : 58
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
:: ادامه مطلب
نویسنده : سید محمد حسین هاشمی زاده
تاریخ : چهار شنبه 10 اسفند 1390
|
|
منبع:ماهنامه موعود
فتنه «دجال» در روايات ما به عنوان يكي از فتنههاي قبل از ظهور حضرت امام مهدي(ع) شمرده شده است. هرچند در پي پرسشهاي گوناگوني كه دربارة مشخصات امامان معصوم(ع) پرسيده شده، ايشان به بيان ويژگيهايي از دجال پرداختهاند. اما اين موضوع هم چنان در دوران ما، در هالهاي از ابهام قرار دارد.
گروهي دجال را با وجود ويژگيهاي عجيب و غريبي كه در روايات براي آن برشمرده شده است، موجودي واقعي ميدانند كه در آخرالزمان ظاهر شده و به فريبكاري ميپردازد و گروهي به دليل همين ويژگيها دجال را موجودي نمادين دانسته و معتقدند روايات در مورد او بيشتر به زبان استعاره سخن گفتهاند.
بيآنكه بخواهيم در اين مجال اندك به قضاوت در مورد ديدگاه ياد شده بپردازيم در اين جا به نمونهاي از ديدگاه دوم اشاره ميكنيم. إن شاءالله در آينده در اين زمينه بيشتر سخن خواهيم گفت.
در روايات اهل بيت(ع) آمده است كه در آخر زمان انساني ميآيد با مشخصات زیر:
ادامه در ادامه مطلب...
:: برچسبها:
ماهنامه موعود ,
دجال از نگاهي ديگر ,
يك چشم ,
دجال ,
انسان يك چشم ,
دجال در لغت ,
آيين برنامهسازي راديويي ,
انتشارات سروش ,
|
امتیاز مطلب : 47
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
:: ادامه مطلب
نویسنده : سید محمد حسین هاشمی زاده
تاریخ : سه شنبه 9 اسفند 1390
|
|
|
|
|
|
|