|
|
|
4. از جمله نکاتی که شک و بدگمانی ما را در خصوص این راوی و داستانش افزایش می دهد این است که معاصران او مانند علّامه حلی ـ رحمه الله ـ و ابن داود، که در سال 707 ق از تألیف کتاب رجالی خود فراغت یافته بود، و همچنین علمای دیگر، به طور کلی او را نادیده گرفته...
ادامه در ادامه مطلب...
:: برچسبها:
جزیره خضراء ,
خضراء ,
امام زمان ,
دیدگاه مخالفان ,
دیدگاه مخالفان جزیره خضراء ,
|
امتیاز مطلب : 53
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
:: ادامه مطلب
نویسنده : سید محمد حسین هاشمی زاده
تاریخ : یک شنبه 30 بهمن 1390
|
|
دیدگاه مخالفان
جمعی از عالمان شیعه، حکایت یادشده را که بر وجود جزیره خضراء به عنوان محل اقامت غالب حضرت امام زمان (ع) دلالت می کند، دارای اشکال می دانند و از آنجا که دلیل دیگری در دست نیست، وجود چنان جزیره ای را نمی پذیرند.
پیش از نقل اشکال های وارد بر این حکایت، لازم است اشاره ای به سند آن داشته باشیم. علّامه مجلسی در کتاب خود می نویسد:
ادامه در ادامه مطلب...
:: برچسبها:
جزیره خضراء ,
خضراء ,
امام زمان ,
دیدگاه مخالفان ,
دیدگاه مخالفان جزیره خضراء ,
|
امتیاز مطلب : 37
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
:: ادامه مطلب
نویسنده : سید محمد حسین هاشمی زاده
تاریخ : یک شنبه 30 بهمن 1390
|
|
شخصی به نام «زین الدّین علی بن فضل مازندرانی»، در سال 690 ق. از سرزمین «بربر»، طی سفری به اقیانوس اطلس، سه روز با کشتی در دل آب، حرکت می کند تا به جزایر روافض (شیعیان) می رسد. در آنجا مطلع می شود که جزیره ای به نام جزیرة خضرا وجود دارد که فرزندان حضرت ولی عصر(ع) در آنجا زندگی می کنند. وی مدت چهل روز در همان محل اسکانش می ماند. پس از چهل روز، هفت کشتی حامل مواد غذایی، از جزیره خضرا، به این جزیره می آید.
یکی از موضوع های مرتبط با زندگی و شخصیت امام مهدی (ع) که در مجامع مختلف درباره آن پرسش می شود، موضوع «جزیره خضرا» است. بسیاری می پرسند آیا واقعاً امام زمان (ع) در این جزیره دوردست در اقیانوس اطلس زندگی می کند؟ آیا چنانکه برخی می گویند: یاران و فرزندان آن حضرت نیز در این جزیره اند؟ و... در پاسخ این پرسش ها باید گفت که موضوع «جزیره خضرا» به عنوان محل اقامت و زندگانی حضرت ولی عصر(ع) در عصر غیبت کبری، برگرفته از حکایتی است که عالمان شیعه، درباره استناد آن، اتّفاق نظر ندارند؛ گروهی آن را پذیرفته و در نتیجه معتقد به وجود جزیره خضرا هستند و جمعی، آن را بی اعتبار دانسته و اساساً وجود چنین جزیره ای را رد می کنند. در اینجا برای روشن تر شدن موضوع به بررسی این دیدگاه ها مهم ترین دلایل دو گروه می پردازیم.
ادامه در ادامه مطلب...
:: برچسبها:
جزیره خضراء ,
خضراء ,
امام زمان ,
دیدگاه موافقان ,
دیدگاه موافقان جزیره خضراء ,
|
امتیاز مطلب : 47
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
:: ادامه مطلب
نویسنده : سید محمد حسین هاشمی زاده
تاریخ : یک شنبه 30 بهمن 1390
|
|
رجعت در روايات
روايات در يک تقسيمبندي به «واحد» و «متواتر» تقسيم ميشوند. منظور از خبر واحد روايتي است که به سر حدّ يقين نرسيده باشد، در حاليکه مراد از خبر متواتر روايتي است که در اثر کثرت نقل آن يقيني شده و جاي هيچ گونه ابهامي در آن وجود نداشته باشد. پس از روشن شدن اين دو اصطلاح، بايد گفت که اخبار و رواياتي که از ائمهي معصومين(عليهم السلام) در موضوع رجعت نقل شده آنقدر فراوان است که به طور قطعي ميتوان متواتر بودن آنها را پذيرفت. در اينباره اظهار نظر برخي کارشناسان احاديث را مرور ميکنيم:
ادامه در ادامه مطلب...
:: برچسبها:
ادله رجعت ,
روایات ,
امام زمان ,
ادله رجعت در روایات ,
|
امتیاز مطلب : 45
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
:: ادامه مطلب
نویسنده : سید محمد حسین هاشمی زاده
تاریخ : شنبه 29 بهمن 1390
|
|
چگونه ممكن است حضرت مهدى(عج) امام دوازدهم شیعیان كه بعد از وفات پدرش امام حسن عسكرى(ع) پنج ساله بود امام شود،
ادامه در ادامه مطلب...
:: برچسبها:
امامت ,
کودکی ,
امام زمان ,
امامت و کودکی امام زمان ,
|
امتیاز مطلب : 34
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
:: ادامه مطلب
نویسنده : سید محمد حسین هاشمی زاده
تاریخ : شنبه 29 بهمن 1390
|
|
انديشه ي رسيدن به پيروزي نهايي و وصول به جهاني که در آن مرادهاي آدمي برآورده شود و بر همه ي خواسته هايش پيروز گردد نزد زردشتيان و تعليمات ديني آن ها به وفور ديده مي شود . پيروان « هرمزد» با اعتقاد به نيروي لايزال او ، پيوسته در تلاش و جست و جوي نجات بخشي هستند که آرزوي آنان را برآورد و پرهيزکاران را به نعمت جاوداني و کافران را به رنجي جانکاه و مداوم دچار سازد . اينک به گزيده اي از تعليمات زردشتيان در اين باره اشاره مي کنيم .
ادامه در ادامه مطلب...
:: برچسبها:
امام زمان ,
زرتشت ,
امام زمان در دین زردشت ,
|
امتیاز مطلب : 36
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
:: ادامه مطلب
نویسنده : سید محمد حسین هاشمی زاده
تاریخ : شنبه 29 بهمن 1390
|
|
نويسنده:محمدحسين شيخ شعاعي
پيشوايان دين آيات بسياري از قرآن را به موضوع مهدوديت تفسير کرده اند. چيزي نزديک به 140 آيه. از اين روايات برخي به اصحاب ايشان اشاره مي کند. برخي هم به شرح علائم ظهور مي پردازد. روايات ديگري هم هست که ازاقوام و پيامبران گذشته سخن مي گويد و ياران و شرايط قائم را به وضعيت آنها تشبيه مي کند. بهترين فرصت است که در اين چند سطر خيلي سريع و پراکنده چندتايي از گل هاي اين فصل را مرور کنيم .
ادامه در ادامه مطلب...
:: برچسبها:
امام زمان ,
قرآن ,
امام زمان در قرآن ,
امام ,
تاویل کننده آیات ,
|
امتیاز مطلب : 43
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
:: ادامه مطلب
نویسنده : سید محمد حسین هاشمی زاده
تاریخ : شنبه 29 بهمن 1390
|
|
ابن أبي يعفور گويد: از امام صادق(ع) شنيدم مي فرمود:« سه كس هستند كه در روز قيامت خداوند با ايشان سخن نمي گويد و آنان را پاك نمي سازد و برايشان عذاب دردناكي مقرّر است : كسي كه مُدّعي امامتي از جانب خدا شود كه براي او مقرّر نشده؛ و كسي كه امامي( منصوب) از طرف خدا را انكار كند؛ و كسي كه پندارد براي اين دو گروه از اسلام بهره اي است».
|
امتیاز مطلب : 48
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
نویسنده : سید محمد حسین هاشمی زاده
تاریخ : جمعه 28 بهمن 1390
|
|
نويسنده:خدامرلد سليميان
منبع:درسنامه مهدويت2-ص229تاص76
اگرچه پنهانزيستي حضرت مهدي(عجل الله تعالي فرجه الشريف) باعث شده است، در مقايسه با بقية پيشوايان معصوم(عليهم السلام) سخنان کمتري از آن حضرت به دست ما برسد؛ امّا آنچه در دست است ميراث گرانبهايي است که ميبايد هر چه بهتر، از آن، پاسداري و به مضامين آن توجه کرد.
البته شکي نيست سخنان حضرت مهدي(عجل الله تعالي فرجه الشريف) همانند...
ادامه در ادامه مطلب...
|
امتیاز مطلب : 58
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
:: ادامه مطلب
نویسنده : سید محمد حسین هاشمی زاده
تاریخ : جمعه 28 بهمن 1390
|
|
این کتاب ها در سه بخش هستند که:
بخش اول شامل
1.entezar bahar va baran
2.etefagh dar mahdi mood
3.aftab dar negahe khorshid
4.moode ghadir
بخش دوم شامل
1.shenakhti taze az emame zaman
2.mooad shenasi
3.najm alsagheb
4.keramate hazrate mahdi
بخش سوم شامل
1.enghelabgare piroz
2.ghiyam
3.(vabastegi jahan be emame zaman(rasekhoon.net
4.(emame zaman(aj)(rasekhoon.net
دانلود در ادامه مطلب...
:: برچسبها:
ebook ,
کتاب ,
موبایل ,
مهدویت ,
کتاب مهدوی ,
کتاب موبایل ,
دانلود ,
|
امتیاز مطلب : 52
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
:: ادامه مطلب
نویسنده : سید محمد حسین هاشمی زاده
تاریخ : جمعه 28 بهمن 1390
|
|
در كتاب «دادتگ» كه از كتب مقدّسه برهمائيان هند است، بشارت ظهور مبارك حضرت قائم (عج) چنين آمده است:
«بعد از آن كه مسلماني به هم رسد، در آخر الزمان، و اسلام در ميان مسلمانان از ظلم ظالمان و فسق عالمان و تعدّي حاكمان و رياي زاهدان و بي ديانتي امينان و حسد حاسدان بر طرف شود و به جز نام از آن چيزي نماند،
و دنيا مملو از ظلم و ستم شود، و پادشاهان، ظالم و بي رحم شوند، و رعيّت بي انصاف گردند و در خرابي يكديگر كوشند و عالم را كفر و ضلالت و فساد بگيرد،
دست حق به در آيد، و جانشين آخر «ممتاطا»(1) ظهور كند و مشرق و مغرب عالم را بگيرد و بگردد
همه جا (همه جهان را) و بسيار كسان را بكشد، و خلايق را هدايت كند، و غير از حق و راستي از كسي قبول نكند».(2)
پی نوشت:
1-ممتاطا: در زبان هندي به معني «محمّد» است.
2-ـ علائم الظهور كرماني، ص 18 ـ او خواهد آمد، ص 80.
|
امتیاز مطلب : 106
|
تعداد امتیازدهندگان : 26
|
مجموع امتیاز : 26
نویسنده : سید محمد حسین هاشمی زاده
تاریخ : جمعه 28 بهمن 1390
|
|
در كتاب «اوپانيشاد» كه يكي از كتب معتبره و از منابع هندوها به شمار مي رود، بشارت ظهور مهدي موعود(عج) چنين آمده است:
«اين مظهر ويشنو (مظهر دهم) در انقضاي كلّي يا عصر آهن، سوار بر اسب سفيدي، در حالي كه شمشير برهنه درخشاني به صورت ستاره دنباله دار در دست دارد ظاهر مي شود، و شريران را تماماً هلاك مي سازد، و خلقت را از نو تجديد، و پاكي را رجعت خواهد داد . . . اين مظهر دهم در انقضاي عالم ظهور خواهد كرد».( 1)
ادامه در ادامه مطلب...
|
امتیاز مطلب : 50
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
:: ادامه مطلب
نویسنده : سید محمد حسین هاشمی زاده
تاریخ : جمعه 28 بهمن 1390
|
|
در كتاب «ديد» كه از كتب مقدسه هنديان است بشارت ظهور مبارك حضرت ولي عصر(عج) چنين آمده است:
«پس از خرابي دنيا، پادشاهي در آخر الزمان پيدا شود كه پيشواي خلايق باشد، و نام او «منصور» باشد و تمام عالم را بگيرد، و به دين خود در آورد، و همه كس را از مؤمن و كافر بشناسد، و هر چه از خدا بخواهد بر آيد».(1)
در برخي از روايات اسلامي، ائمّه معصومين(عليهم السلام) «منصور» را يكي از اسامي مبارك حضرت مهدي(عج)خوانده، و آيه شريفه:
«وَ مَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنا لِوَلِيِّهِ سُلْطاناً فَلا يُسرِفُ فِي القَتلِ اِنَّهُ كانَ مَنْصوراً»(2)
(هر انكه مظلوم كشته شود ما براي ولي او حق - قصاص - قرار داديم ،پس در كشتن اسراف نميكند ، همانا او ياري شده است .)
را به آن حضرت تفسير نموده اند كه آن يگانه باز مانده حجج الهي، وليّ خون مظلومان و منصور و مؤيّد من عند الله است.
و در همين رابطه در ضمن حديثي از امام باقر(ع) روايت شده است كه فرمود:
«القائِمُ مِنّا مَنصُورٌ بالرُّعْبِ، مُؤيَّدٌ بِالنَّصْرِ، تُطوي لَهُ الأرضُ، وَ تَظهَرُ لَهُ الكُنُوزُ، وَيبلغ سُلطانُهُ المَشرِقَ وَ المَغرِبَ».(3)
«قائم ما به وسيله رعب (در دل دشمنان) ياري مي شود، و با نصرت الهي تأييد مي گردد، زمين زير پايش پيچيده مي شود، و گنجهاي زمين براي او ظاهر مي شود، ودولت او به شرق و غرب عالم مي رسد».
پي نوشت:
5 ـ بشارات عهدين، ص 245; او خواهد آمد، ص 66; علائم الظهور كرماني، ص 18.
6 ـ سوره اسراء، آيه 33
7 ـ بحار الانوار، ج 52، ص 191، ح 24 ; بشارة الاسلام، ص 99 ; و منتخب الاثر، ص 292
|
امتیاز مطلب : 103
|
تعداد امتیازدهندگان : 24
|
مجموع امتیاز : 24
نویسنده : سید محمد حسین هاشمی زاده
تاریخ : جمعه 28 بهمن 1390
|
|
منبع:کتاب چشم به راه مهدى
برهه دوم زندگى امام عصر(ع), از زمانى شروع شد كه سايه پدر را از دست داد و خود عهده دار منصب امامت گرديد.اين دوران, كه مى توان آن را دوران حيرت و محنت(1) شيعيان ناميد, بر دوستداران اهل بيت(ع) بسيار سخت گذشت و آنان, آزمون سرنوشت سازى را پشت سر گذاشتند. از يك سو, فرقه ها و نحله هاى گوناگونى پيدا شدند كه در رابطه با امامت, افكار و انديشه هاى متضادى داشتند و مردم را به شبهه و ترديد مى انداختند و شيعيان, به دنبال ملجائ و مرجعى مى گشتند(2), تا بتوانند در اين عرصه خطرناك, در پناه او بمانند و از افكار انديشه خود به دفاع برخيزند.
اين مسائله, به اندازه اى شدت يافته بود كه مسعودى مى نويسد:...
ادامه در ادامه مطلب....
|
امتیاز مطلب : 102
|
تعداد امتیازدهندگان : 23
|
مجموع امتیاز : 23
:: ادامه مطلب
نویسنده : سید محمد حسین هاشمی زاده
تاریخ : جمعه 28 بهمن 1390
|
|
در كتاب «جوك» كه رهبر جوكيان هندو است و او را پيامبر مي دانند، در باره بشارت ظهور حضرت «بقية الله» و رجعت گروهي از اموات در دوران حكومت عدالت گستر آن حضرت، چنين آمده است:
«آخر دنيا به كسي برگردد كه خدا را دوست مي دارد و از بندگان خاص او باشد و نام او «خجسته» و «فرخنده» باشد.
خلق را، كه در دين ها اختراع كرده و حق خدا و پيامبر را پايمال كرده اند، همه را زنده گرداند و بسوزاند، و عالم را نو گرداند، و هر بدي را سزادهد، و يك «كرور» دولت او باشد كه عبارت از چهار هزار سال است، خود او و اقوامش پادشاهي كنند».(1)
دو كلمه «فرخنده» و «خجسته» در عربي به (محمّد و محمود) ترجمه مي شود و اين هر دو اسم، نام مبارك حضرت مهدي (عج)مي باشد،
و شايد هم اشاره به «محمّد» و «احمد» باشد; زيرا در روايات اسلامي وارد شده است كه حضرت مهدي (عج) دو نام دارد، يكي مخفي و ديگري ظاهر است، نامي كه مخفي است «احمد» و آن كه ظاهر است «محمّد» مي باشد.
پي نوشت:
1 ـ بشارات عهدين، ص 272 ـ علائم الظهور كرماني، ص 18.
|
امتیاز مطلب : 105
|
تعداد امتیازدهندگان : 24
|
مجموع امتیاز : 24
نویسنده : سید محمد حسین هاشمی زاده
تاریخ : پنج شنبه 27 بهمن 1390
|
|
یکی از دوستان از حضرت آیت الله بهجت درباره جزیره خضراء پرسید: حضرت آیت الله بهجت فرمودند: جزیره خضراء آن دلی است که که امام زمان در آن تاب بیاورد. اگر امام زمان علیه السلام در دلت آمد، آن دل جزیره خضراست.مردم باید دور این دل بگردند.
دنبال جزیره خضراء کجا می گردی؟
امام زمان همراه توست.
چراماباید حضرت رامنحصر ومحصور در آن جا کنیم؟یقینا بدانید که امام زمان علیه السلام ازرگ گردن به من وتو نزدیک تر است.
به نقل از استاد حجة الاسلام والمسلمین گنجی (حفظه الله)
:: برچسبها:
خضرا ,
|
امتیاز مطلب : 103
|
تعداد امتیازدهندگان : 24
|
مجموع امتیاز : 24
نویسنده : سید محمد حسین هاشمی زاده
تاریخ : پنج شنبه 27 بهمن 1390
|
|
نویسنده : سید محمد حسین هاشمی زاده
تاریخ : چهار شنبه 26 بهمن 1390
|
|
4- مهر اعظم ایالات متحده امریکا :
این مهر به شکل کنونی آن در زمان رزولت بر روی دلار قرار گرفت شما می توانید آنرا درسمت چپ دلار مشاهده فرمایید همانگونه که مستحضر هستید تصویر هرمی نامانوس به چشم می خورد که نماد هرم خئوپوس مقبره فرعون و نشان عالی انجمن های فراماسونری است.
ادامه در ادامه مطلب...
|
امتیاز مطلب : 93
|
تعداد امتیازدهندگان : 20
|
مجموع امتیاز : 20
:: ادامه مطلب
نویسنده : سید محمد حسین هاشمی زاده
تاریخ : چهار شنبه 26 بهمن 1390
|
|
ب: نمادهی ماسونی در پشت 1 دلاری:
1 - مهر بزرگ امریکا:
قبل از تعطیلی مجلس آمریکا در تاریخ چهارم جولای 1776، کمیته ای انتخاب شده بود تا مهری برای این کشور تهیه نمایند. اعضای کمیته 5 نفر بودند که سه نفر از آنها شامل بنیامین فرانکلین، جان آدامز و توماس جفرسون می شد که پیش نویس بیانیه استقلال آمریکا را تهیه کردند.
ادامه در ادامه مطلب...
|
امتیاز مطلب : 89
|
تعداد امتیازدهندگان : 20
|
مجموع امتیاز : 20
:: ادامه مطلب
نویسنده : سید محمد حسین هاشمی زاده
تاریخ : چهار شنبه 26 بهمن 1390
|
|
بی شک باید سمبولیسم و نماد گرایی را جز لاینفک جریان فراماسونری دانست جریانی که موجودیت آن بیش از هر تمدن دیگری با پاگانیسم مصر باستان گره خورده است . که قبلا در مقاله ای دیگر با عنوان "نماد های ماسونی مصر باستان" مفصل به آن پرداختم .
ادامه در ادامه مطلب...
|
امتیاز مطلب : 94
|
تعداد امتیازدهندگان : 21
|
مجموع امتیاز : 21
:: ادامه مطلب
نویسنده : سید محمد حسین هاشمی زاده
تاریخ : سه شنبه 25 بهمن 1390
|
|
«آقای اسماعيل شفعي سروستاني» مهدویتپژوه کشور، در گفتگو با برنامهی "تا جمعهی ظهور" در راديو معارف گفت: حضور هم زمان سه جريان ائتلاف صليب، صهيون و مفتيهاي وهابي در عراق و افغانستان و هم نوايي آنان در جنگ سياسي و فرهنگي عليه ايران اسلامي نشانگر اشتراك آنان در هدايت فتنهها و آشوبهاي داخلي ايران و جهان اسلام....
|
امتیاز مطلب : 102
|
تعداد امتیازدهندگان : 23
|
مجموع امتیاز : 23
:: ادامه مطلب
نویسنده : سید محمد حسین هاشمی زاده
تاریخ : سه شنبه 25 بهمن 1390
|
|
کلاس اول خواندیم ” آن مرد در باران آمد ” …
اکنون می فهمیم تا آن مرد نیاید باران نخواهد آمد …
ادامه در ادامه مطلب...
|
امتیاز مطلب : 105
|
تعداد امتیازدهندگان : 24
|
مجموع امتیاز : 24
:: ادامه مطلب
نویسنده : سید محمد حسین هاشمی زاده
تاریخ : دو شنبه 24 بهمن 1390
|
|
مرحوم آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی(ره) از آیات و مراجعی بود که بی واسطه به فیض ملاقات حضرت مهدی، صاحب الزمان ارواحنا له الفداه مشرف شده بود. یکی از آن موارد، قضیه شگرفی است که مرحوم شیخ محمد شریف رازی در جلد اول کتاب گنجینه دانشمندان نقل کرده است.
او می نویسد:
علامه حاج سید محمد حسن میرجهانی طباطبایی، صاحب تألیفات مفید که از خواص اصحاب ایشان بودند حکایت کرده اند که:
« یکی از علمای زیدیه به نام سید بحرالعلوم یمنی وجود حضرت ولی عصر علیه السلام را انکار می کرد و با علما و مراجع شیعه آن روز مکاتبه کرده و برای اثبات وجود و حیات آن حضرت برهان می خواست و آقایان از کتب اخبار و تواریخ عامه و خاصه اقامه دلیل می کردند؛ ولی وی قانع نمی شد و می گفت:.....
ادامه در ادامه مطلب...
|
امتیاز مطلب : 110
|
تعداد امتیازدهندگان : 25
|
مجموع امتیاز : 25
:: ادامه مطلب
نویسنده : سید محمد حسین هاشمی زاده
تاریخ : یک شنبه 23 بهمن 1390
|
|
در سالهاي اخير، ادعاهاي دروغين در حوزة مهدويت بسيار گسترش يافته است و هر از چند گاه از يكي از كشورهاي اسلامي، اعم از ايران، عراق، بحرين، مصر، عربستان و... كسي برميخيزد و با اين ادعا كه سيّد حسني، سيّد خراساني، يماني، نمايندة مخصوص امام زمان(ع) يا حتي خود مهدي موعود است، جمعي بياطلاع را با خود همراه و آتش فتنهاي جديد را برپا ميكند.
در چنين فضايي به طور طبيعي براي بسياري اين پرسش مطرح...
ادامه در ادامه مطلب...
:: برچسبها:
روشن بودن امر ظهور ,
تشخيص و تطبيق ,
نشانههاي ظهور ,
,
|
امتیاز مطلب : 109
|
تعداد امتیازدهندگان : 25
|
مجموع امتیاز : 25
:: ادامه مطلب
نویسنده : سید محمد حسین هاشمی زاده
تاریخ : شنبه 22 بهمن 1390
|
|
نویسنده : سید محمد حسین هاشمی زاده
تاریخ : جمعه 21 بهمن 1390
|
|
ولادت با سعادت پیامبر اعظم، حضرت محمد مصطفی (ص)
و امام جعفرصادق (ع) بر همه مسلمانان جهان و طالبان رحمت و عزت، صلح و عدل، عزت و شرافت، آزادی و برابری مبارک باد.
ماه ربیع الاول ماه پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله وسلم، ماه نزول فیض و بركت ورحمت، و ماهی است كه در آن پیام آور بزرگ توحید و یكتا پرستی، حضرت محمد مصطفی(ص) در مكه معظمه به دنیا آمد تا پرچم توحید را برافرازد و حریم مقدس كعبه را از لوث اصنام كفر و جاهلیت پاكسازی نماید.
:: برچسبها:
ولادت پیامبر اکرم(ص) ,
ولادت امام جعفر صادق(ع) ,
مبارک باد ,
|
امتیاز مطلب : 105
|
تعداد امتیازدهندگان : 25
|
مجموع امتیاز : 25
نویسنده : سید محمد حسین هاشمی زاده
تاریخ : جمعه 21 بهمن 1390
|
|
آن دسته از رخدادها، كه براساس پيش بيني معصومان(ع) پيش و يا در آستانه ظهور حضرت مهدى(ع)، پديد خواهند آمد، نشانه هاي ظهورند. تحقق هر يك از اين نشانه ها، نويدي از نزديك تر شدن ظهور قائم(ع) است، به گونه اي كه با تحقق مجموعه رخدادهاي پيشگويي شده و به دنبال آخرين نشانه ظهور، حضرت مهدى(ع) قيام خواهد كرد.
ادامه در ادامه مطلب...
|
امتیاز مطلب : 112
|
تعداد امتیازدهندگان : 25
|
مجموع امتیاز : 25
:: ادامه مطلب
نویسنده : سید محمد حسین هاشمی زاده
تاریخ : پنج شنبه 20 بهمن 1390
|
|
1. علايم طبيعي و زميني:
در ميان نشانه ها و علايم ظهور، غالب آنها نشانه هاي طبيعي و زميني اند و هر كدام در تثبيت حقانيت ظهور و قيام حضرت مهدي عليه السلام نقش اساسي دارند.
امام علي عليه السلام فرمود:
«وَيَخْرُجُ رَجُلٌ مِنْ اَهْلِ بَيْتي فِي الْحَرَمِ فَيَبْلُغُ السُّفْيانِي، فَيَبْعَثُ اِلَيه جُنْدا مِنْ جُنْدِهِ فَيهْزِمُهُمْ فَيَسيرُ اِلَيه السُّفْياني بِمَنْ مَعَهُ، حَتّي اِذا جاوَزوا بِبَيْداء مِنَ الاَرْضِ، خَسَفَ بِهِمْ، فَلايَنْجوا.....
ادامه در ادامه مطلب...
|
امتیاز مطلب : 112
|
تعداد امتیازدهندگان : 26
|
مجموع امتیاز : 26
:: ادامه مطلب
نویسنده : سید محمد حسین هاشمی زاده
تاریخ : پنج شنبه 20 بهمن 1390
|
|
داود دجاجی از امام باقر ع روایت کرده که آن حضرت فرمود: از امیرالمومنین ع سئوال شد درباره فرمایش خدای تعالی: واختلف الاحزاب من بینهم( و گروه های مردم در میان خود اختلاف کردند) فرمود: از پدید آمدن سه چیزی منتظر فرج باشید: گفته شده: ای امیرالمومنین آنها کدامند؟ پس فرمود: اختلاف اهل شام درمیان خود وپرچمهای سیاه از خراسان، و وحشتی در ماه رمضان،پرسیده شد:وحشت در ماه رمضان چیست؟ فرمود: مرگ نشنیده اید فرمایش خدای عز و جل را در قرآن ان نشأ ننزل علیهم من السماء آیۀ الخ : ( اگر ما بخواهیم از آن آسمان آتی بر ایشان فروفرستیم که گردنهای ایشان برای آن خاضع و ذلیل گردد) آن همان نشانه ای است که دوشیزگان پردگی را از پس پرده هایشان بیرون کشد و خفه را بیدا و بیدار را به وحشت می افکند.
منبع:غیبت نعمانی
|
امتیاز مطلب : 102
|
تعداد امتیازدهندگان : 24
|
مجموع امتیاز : 24
:: ادامه مطلب
نویسنده : سید محمد حسین هاشمی زاده
تاریخ : پنج شنبه 20 بهمن 1390
|
|
كي شود بينم رخ ماه دل آراي ترا
تا كشم بر ديدگان خاك كف پاي ترا
سر به بالين با اميد ديدن رويت نهم
تا مگر در خواب بينم روي زيبا ترا
گاهگاهي گر شوم بيدار اندر نيمه شب
از خدا پيوسته بنمايم تمناي ترا
زخم ها دارم به دل از داغ هجران رخت
كي شود شامل شوم لطف و تسلاي ترا
از خدا خواهم فزون گرداند از لطف و كرم
بر دل مسكين من مهرو و تولاي ترا
با دلي سوزان براهت منتظر بنشسته ام
تا خدا قسمت كند روزي تماشاي ترا
:: برچسبها:
شعر امام زمان ,
شعر ,
امام زمان ,
شعر ,
|
امتیاز مطلب : 104
|
تعداد امتیازدهندگان : 24
|
مجموع امتیاز : 24
نویسنده : سید محمد حسین هاشمی زاده
تاریخ : چهار شنبه 19 بهمن 1390
|
|
سومين گروه از ياوران حضرت بقيةاللَّه، عليه السلام، زنانى هستند كه خداوند به بركت ظهور امام زمان آنها را زنده خواهد كرد و بار ديگر به دنيا رجعت خواهند نمود. اين گروه دو دسته اند: برخى با نام و نشان از زنده شدنشان خبر داده شده و برخى ديگر فقط از آمدنشان سخن به ميان آمده است.
در منابع معتبر اسلامى نام سيزده زن ياد مى شود كه به هنگام ظهور قائم آل محمد، صلّى اللَّه عليه وآله، زنده خواهند شد و در لشكر امام زمان به مداواى مجروحان جنگى و سرپرستى بيماران خواهند پرداخت.
طبرى در دلائل الامامة، از مفضل بن عمر نقل كرده كه امام صادق فرمود:
همراه قائم [آل محمد، صلّى اللَّه عليه وآله] سيزده زن خواهند بود.گفتم آنها را براى چه كارى مى خواهد؟ فرمود: به مداواى مجروحان پرداخته، سرپرستى بيماران را به عهده خواهند گرفت. عرض كردم: نام آنها را بفرماييد. فرمود: قنواء دختر رشيد هجرى، ام ايمن، حبابه والبيه، سميه [مادر عمار ياسر]، زبيده ام خالد احمسيّه، ام سعيد حنفيه، صيانه ماشطه، ام خالد جهنّيه.
»صيانه ماشطه« در زمان حضرت موسى مى زيسته است و مادر عمار ياسر در ابتداى بعثت به شهادت رسيد. »حبابه« در زمان على، عليه السلام، و »قنواء« در زمان امام حسن و امام حسين، عليه السلام، و بقيه در زمان هاى ديگر زندگى مى كرده اند.
اين گروه سيزده نفرى رجعت خواهند كرد و خداوند براى قدردانى از آنها، به بركت امام زمان آنها را زنده خواهد كرد.
در اين روايت امام صادق، عليه السلام، از آن سيزده زن فقط نام نه نفر را ياد مى كند. در كتاب خصايص فاطميّه به نام نسبيه، دختر »كعبه9مازينه«، و در كتاب منتخب البصائر به نام «وتيره» و ريا«أحبشيه» اشاره شده است.
|
امتیاز مطلب : 98
|
تعداد امتیازدهندگان : 22
|
مجموع امتیاز : 22
نویسنده : سید محمد حسین هاشمی زاده
تاریخ : سه شنبه 18 بهمن 1390
|
|
دسته دوم چهارصد بانوى برگزيده هستند كه خداوند براى حكومت جهانى حضرت ولى عصر، عليه السلام، در آسمان ذخيره كرده است و با ظهور
اولين گروه از زنانى كه به محضر امام زمان مى شتابند آنهايند كه در آن ايّام مى زيسته اند و همانند ديگر ياران امام، عليه السلام، به هنگام ظهور در حرم امن الهى به خدمت امام، عليه السلام، مى رسند.
آن حضرت به همراه حضرت عيسى، عليه السلام، به زمين مى آيند.
ابوهريره از پيامبر، صلّى اللَّه عليه و آله، روايت كرده كه:
ينزل عيسى بن مريم على ثمان ماة رجل و أربع مائة امرأة خيار من على الأرض و أصلح من مضى.
عيسى بن مريم به همراه هشتصد مرد و چهارصد زن از بهترين و شايسته ترين افراد روى زمين فرود خواهد آمد.
آيا اين زنان از امتهاى پيشين هستند يا امت اسلامى زمان پيامبر، صلّى اللَّه عليه وآله، و معصومين، عليهم السلام؛ يا از دورانهاى مختلف؟ آنها از چه زمان و به چه علت به آسمان برده شده اند و براى عهده دارى منصبى در حكومت حضرت مى آيند يا براى مسايل ديگر؟ اينها پرسش هايى است كه اين حديث از آنها چيزى نمى گويد.
|
امتیاز مطلب : 96
|
تعداد امتیازدهندگان : 22
|
مجموع امتیاز : 22
نویسنده : سید محمد حسین هاشمی زاده
تاریخ : دو شنبه 17 بهمن 1390
|
|
نكته شگفت در اين دو روايت اين است كه مى فرمايد: سيصد و سيزده مرد گرد آيند كه پنجاه نفر ايشان زن هستند!
دوم آنكه: در روايتى كه نام ياران برشمرده شده است نام هيچ زنى وجود ندارد.
در پاسخ اين شبهه مى توان گفت: اين چند نفر در زمره همان سيصد و سيزده نفر هستند. زيرا اولاً امام، عليه السلام، مى فرمايد: »فيهم«؛ يعنى در اين عده پنجاه زن مى باشد.
دوم: شايد تعبير مردان بدين سبب باشد كه بيشتر اين افراد مرد هستند و اين كلمه از باب فزونى عدد مردان، چنين ذكر شده است.
سوم: اگر مقصود همراهى خارج از اين عده بود امام مى فرمود: »معهم«، نه اينكه بفرمايد »فيهم«، زيرا اين سيصد و سيزده نفر مانند عدد اصحاب بدر برشمرده شده اند و همه ياران و فرماندهان عالى رتبه و ازنظر مقام و قدرت درحد بسيار بالايى هستند كه برخى با ابر جابه جا مى شوند و اينها بدون شك با بقيه مردم آن زمان فرق بسيار دارند. بنابراين اگر بگوييم آنها جزو همان سيصد و سيزده نفر هستند براى آنها رتبه و موقعيت ويژه قائل شده ايم و اگر بگوييم در زمره ياران ديگر حضرت باشند از امتياز كمترى برخوردارند.
|
امتیاز مطلب : 77
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
نویسنده : سید محمد حسین هاشمی زاده
تاریخ : دو شنبه 17 بهمن 1390
|
|
حضور پنجاه زن در بين ياران امام
اولين گروه از زنانى كه به محضر امام زمان مى شتابند آنهايند كه در آن ايّام مى زيسته اند و همانند ديگر ياران امام، عليه السلام، به هنگام ظهور در حرم امن الهى به خدمت امام، عليه السلام، مى رسند. در اين باره دو روايت وجود دارد:
روايت اول: امّ سلمه ضمن حديثى درباره علايم ظهور، از پيامبر روايت كرده است كه فرمود:
يعوذ عائذ من الحرم فيجتمع الناس إليه كالطّير الواردة المتفرقة حتّى يجتمع إليه ثلاث مأة و أربعة عشر رجلاً فيه نسوة فيظهر على كلّ جبّار و ابن جبّار...
در آن هنگام پناهنده اى به حرم امن الهى پناه مى آورد و مردم همانند كبوترانى كه از چهار سمت به يك سو هجوم مى برند به سوى او جمع مى شوند تا اينكه در نزد آن حضرت سيصد و چهارده نفر گرد مى آيند كه برخى از آنان زن مى باشند كه بر هر جبار و جبار زاده اى پيروز مى شود.
روايت دوم: جابربن يزيد جعفى، ضمن حديث مفصلى از امام باقر، عليه السلام، در بيان برخى نشانه هاى ظهور نقل كرده كه:
و يجيى ء واللَّه ثلاث مأة و بضعة عشر رجلاً فيهم خمسون امراة يجتمعون بمكة على غير ميعاد قزعاً كقزع الخريف يتبع بعضهم و هى الآية الّتى قال اللَّه: »أينما تكونوا يأت بكم اللَّه جميعاً إنّ اللَّه على كلّ شى ء قدير...« 6
به خدا سوگند، سيصد و سيزده نفر مى آيند كه پنجاه نفر از اين عده زن هستند كه بدون هيچ قرار قبلى در مكه كنار يكديگر جمع خواهند شد. اين است معناى آيه شريفه: »هرجا باشيد خداوند همه شما را حاضر مى كند. زيرا او بر هر كارى توانا است«.
|
امتیاز مطلب : 82
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
نویسنده : سید محمد حسین هاشمی زاده
تاریخ : دو شنبه 17 بهمن 1390
|
|
حال سزاوار است بدانيم زنان در حكومت قائم آل محمد، عليه السلام، چه مى كنند؟ چه كسانى هستند؟ چند نفرند؟ از كجا مى آيند و چه مسؤوليتى برعهده دارند؟ براساس برخى از روايات، حضور و نقش اين زنان ازنظر زمان و موقعيت، چهارگونه است
که در پست های بعدی به ان لشاره می کنیم
|
امتیاز مطلب : 82
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
نویسنده : سید محمد حسین هاشمی زاده
تاریخ : دو شنبه 17 بهمن 1390
|
|
از ابی و ائل روایت شده که گفت امیر المومنین علی ع به امانم حسین نگاه کرده فرمود این فرندم اقا است همانگونه روسل خدا ص اور ا سید نامیده است در آنیده نه چندان دور خداوند مردی از صلب او بهدر خواهد آاورد که با پیمامبرتان همنام است و از حیث افرینش (ویژگیهای جسمانی و ظاهری) و سیرت و اخلاق همانند او خواهد بود
|
امتیاز مطلب : 74
|
تعداد امتیازدهندگان : 20
|
مجموع امتیاز : 20
:: ادامه مطلب
نویسنده : سید محمد حسین هاشمی زاده
تاریخ : یک شنبه 16 بهمن 1390
|
|
بعضي از نشانه ها و علايم ظهور، به صورت خاص و با شاخصهاي ويژه در افراد متعين، تبلور مي يابد؛ مثلاً در روايات بسياري ذكر شده است، كه ظهور امام زمان عليه السلام در سال فرد و در روز فرد تحقق پيدا خواهد كرد. ظهور و خروج افرادي به نام «دجال» و «سفياني» كه مظهر ضلالت و گمراهي و نيز قيام افرادي مثل يماني و سيد خراساني كه سنبل هدايت هستند جزء علايم خاص شمرده مي شود و در احاديث، با اسم و رسم و با ويژگيهاي مخصوصشان وارد شده است.
ادامه در ادامه مطلب...
|
امتیاز مطلب : 69
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18
:: ادامه مطلب
نویسنده : سید محمد حسین هاشمی زاده
تاریخ : جمعه 14 بهمن 1390
|
|
آن دسته از نشانه ها و علايمي كه شاخصه هاي كلي و عمومي دارند يعني در قالب پديده خاص، در برهه خاص و در افراد خاصي متصف نشده اند، «علايم عمومي» ناميده مي شوند؛ نظير احاديث و رواياتي كه از احوال و اوضاع مردمان آخر زمان خبر مي دهند و از انحرافات و كج رويهايي كه در آن دوره رخ مي دهد سخن به ميان آورده اند كه در واقع، نوعي بيان علايم و نشانه هاي ظهور امام زمان عليه السلام است، امّا در قالب و معيار كلي و عمومي.
ادامه در ادامه مطلب...
|
امتیاز مطلب : 72
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18
:: ادامه مطلب
نویسنده : سید محمد حسین هاشمی زاده
تاریخ : جمعه 14 بهمن 1390
|
|
نهم ربیع الاول سالروز آغاز ولایت و امامت و زعامت آخرین سحاب رحـمت و یگــانه ذریه ذخیره دودمان آل طاها، حضرت مهــدی مـوعـود (عج) بــر منتظــران و چشــم انتظــاران ظهــورش تبریک و تهنیت باد.
|
امتیاز مطلب : 66
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16
نویسنده : سید محمد حسین هاشمی زاده
تاریخ : پنج شنبه 13 بهمن 1390
|
|
|
امتیاز مطلب : 52
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
نویسنده : سید محمد حسین هاشمی زاده
تاریخ : چهار شنبه 12 بهمن 1390
|
|
در كتاب «پاتيكل» كه از كتب مقدّسه هنديان مي باشد و صاحب اين كتاب از اعاظم هند است و به گمان پيروانش، صاحب كتاب آسماني است، بشارت ظهور مبارك حضرت مهدي(عج) چنين آمده است:
|
امتیاز مطلب : 63
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
:: ادامه مطلب
نویسنده : سید محمد حسین هاشمی زاده
تاریخ : چهار شنبه 12 بهمن 1390
|
|
رهبران و بزرگان دين، براي جلوگيري از انحرافها و كج رويها، بايد منجي و مصلحِ آخر زمان را با تمام شاخصه ها و خصال معرفي نمايند و براي ظهور او نشانه ها و علايمي را بيان كنند تا مردم در تحير و ترديد نمانند.
ظهور منجي بشر در دوران آخرزمان، باوري است قطعي و همگاني. اديان و شرايع توحيدي و غيرتوحيدي و نيز بعضي از مكاتب بشري، نويد چنين روزي را به پيروان خويش داده اند. در اين ميان، اسلام با مباني قويِ نظري و عملي، موضوع ظهور را به صورت صحيح تبيين كرده و با راهكارهاي مناسب و درخور، واژه انتظار و منتظرِ مصلح را در ميان جوامع اسلامي تبيين كرده است.
واژه مهدويّت و مهدي عليه السلام تبلور فرهنگ انتظار است كه همه مسلمين، اعم از شيعه و اهل سنت در باور داشتِ آن، اتفاق نظر دارند. از زمان ظهور اسلام، پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله و اهل بيت عليهم السلام و صحابه و ياران ايشان، عهده دار تبيين فرهنگِ مهدويت بوده اند و اين رسالت در هر عصري، ميان آنها ادامه پيدا كرده تا دوران غيبت كبرايِ امام زمان عليه السلام كه در اين برهه مهم و حساس، علما و مبلغان ديني مسئوليت تبيين و تثبيت آن را به عهده گرفته و مردم را به فرا رسيدن روزگار ظهور اميدوار مي كنند.
|
امتیاز مطلب : 61
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16
نویسنده : سید محمد حسین هاشمی زاده
تاریخ : سه شنبه 11 بهمن 1390
|
|
پیامبر اكرم(صلى الله علیه وآله) ظهور حضرت مهدى(عج) را در روایات گوناگونى خبر داده است و این احادیث را تنها راویان و محدثان شیعه نقل نكرده اند. بلكه، محدثان بزرگِ اهل سنت نیز، مانند ابوداوود و ترمذى، ابن ماجه، طبرانى، ابویعلى بزّاز، احمد بن حنبل، حاكم نیشابورى[1] و دیگران احادیثِ آن حضرت را از طریق بسیارى از صحابه و تابعین در كتاب هاى خویش نقل كرده اند.[2]
ادامه درادامه مطلب...
|
امتیاز مطلب : 63
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
:: ادامه مطلب
نویسنده : سید محمد حسین هاشمی زاده
تاریخ : دو شنبه 10 بهمن 1390
|
|
از ابی سائب( که ظاهراً عطاء بن سائب باشد) نقل شده که : امام صادق فرموده شب دوازده ساعت ا ست و روز نیز دوازده ساعت می باشد وماهها نیز دوازده ماه است،و ائمه نیز دوازده امام هستند، و نقباء نیز دوازده نقیب اندف و علی خود ساعتی از ا ن دوازده ساعت است، وهم او( مدلول) گفتار خداوند عز و جل است که می فرماید بلکه آن ساعت را دروغ شمردند و ما شعلههای آتش را برای کسی که ساعت موعود را دروغ شمارد آماده ساخته ایم.
(در این خبر ساعۀ که در این آیه آمده است به علی علیه السلام تأویل شده است)
منبع:کتاب غیبت نعمانی
|
امتیاز مطلب : 69
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16
نویسنده : سید محمد حسین هاشمی زاده
تاریخ : یک شنبه 9 بهمن 1390
|
|
موعودنامه
شامل مطالبی درباره مهدی موعود (عج) ، مهدویت در اسلام ، مهدی (عج) در قرآن ، مهدی (عج) در کتب اهل سنت ، دعاها و مناجات های مربوط به امام زمان (عج) ، مهدی موعود در کلام معصومین ، دعای فرج و آثار آن ، مطالب جالبی در مورد جزیره ی خضراء ، قرقیسیا،آرماگدون،غرب وآخرالزمان و…میباشد.(حجم: نرم افزار4.7مگابایت -ابعادکوشی:برای همه ابعاد)
منبع:http://nikdin.loxblog.ir
دانلود در ادامه مطلب...
|
امتیاز مطلب : 70
|
تعداد امتیازدهندگان : 17
|
مجموع امتیاز : 17
:: ادامه مطلب
نویسنده : سید محمد حسین هاشمی زاده
تاریخ : شنبه 8 بهمن 1390
|
|
داني که انتظار تو با ما چه ميکند؟
توفان ببين به پهنه دريا چه ميکند
آشفته ام چو موج به درياي زندگي
آشفتگي ببين به دل ما، چه ميکند
يکدم بپرس اين همه غم اين همه بلا
در خاطر شکسته زغم ها چه ميکند
دور از بهار روي تو بيبرگ ماندهام
بي برگ و بار مانده به دنيا چه ميکند؟
بنشين ز راه لطف دمي در کنار دل
آخر بپرس اين دل تنها چه ميکند
طاووس کبریایی، ای هدیه خدایی
تو دیدینیترینی، ای دیدنی کجایی؟
هر دیده مست راهت، غمدیده در پناهت
خشکیده یاس عالم در حسرت جدایی
ای آسمان اول، ای سایبان آخر
ای چشم چشمه عشق، رحمی به بینوایی
آرامتر که من هم با کودکان بیایم
پایی نمانده دیگر، جز دست بر دعایی
سخت است بی تو بودن، سخت است بی تو ماندن
سخت است بی تو بی تو، بی یار آشنایی
آسان نمیتوان رفت از خوان رحمت تو
بگذار تا بمانم در زیر گرد پایی
امید ناامیدان، مهدی سرت سلامت
سنگ است قلب بی تو، ننگ است بی وفایی
|
امتیاز مطلب : 61
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
نویسنده : سید محمد حسین هاشمی زاده
تاریخ : پنج شنبه 6 بهمن 1390
|
|
نویسنده : سید محمد حسین هاشمی زاده
تاریخ : شنبه 1 بهمن 1390
|
|
|
|
|
|
|